środa, 21 stycznia 2015

Makaron z pastą z awocado

 Witam ! 

    Dziś dość nietypowo, niefilcowo, ale za to kulinarnie :) Szkrab stwierdził że nie będzie spał w dzień i nie miałam jak wyciagnąć filców. Jest jeszcze trochę za mała na igły i nożyczki, a filc nie przetrwa starcia z jej rączkami, za to w kuchni pomocnik z niej doskonały. Czekając na powrót taty z pracy postanowiłyśmy ugotować coś dobrego i padło na makaron z pastą z awocado.

Składniki jakie będą nam potrzebne do wykonania  :

  • ok. 250g makaronu spaghetti ( ja miałam go troszkę mniej więc użyłam dostępnego w domu, gdyż pogoda była niezbyt ciekawa na spacery do sklepu z małym dzieckiem),
  • 2 dojrzałe awokado,
  • 3 duże ząbki czosnku,
  • ok. 10 listków świeżej bazylii,
  • 2 pomidory (lub około 200g pomidorków koktajlowych)
  • pół puszki kukurydzy konserwowej,
  • sól, pieprz
Przepis jest bardzo prosty i szybki do wykonania. 

Miękkie i dojrzałe awokado obieramy. Do awokado dodajemy czosnek i bazylię. 

Następnie składniki te blendujemy na jednolitą masę.

W międzyczasie gotujemy makaron, najlepiej al dente. Po odlaniu z niego wody, do gorącego makaronu przekładamy zblendowaną pastę z awokado, dodajemy pomidory i kukurydzę. Mieszamy składniki, doprawiamy pieprzem i solą wedle uznania, przez chwilę jeszcze trzymamy garnek na małym ogniu i GOTOWE ! Ja wymieszałam wszystko po przełożeniu na patelnie bo tak było mi po prostu wygodniej.

Nam smakowało, mam nadzieje że Wam też. Następnym razem dodam jednak kurczaka, będzie idealnie pasował podsmażony po prostu z odrobiną pieprzu i soli. 

A w trakcie kiedy mama gotowała, mały kuchcik zdąrzył wysmarować się jabłuszkiem i przestudiować budowę przyborów kuchennych, dając mamie kolejne wyzwanie - dopranie plam na koszulce. No ale jak tu jej nie kochać !

Gorąco pozdrawiamy i życzymy SMACZNEGO! :)

1 komentarz:

  1. Ale smacznie wygląda :) Jeszcze nigdy nie jadłam pasty z awokado :) Widzę, że i Ty lubisz dodawać do makaronów kukurydzę :D

    OdpowiedzUsuń